برگزاری بیست و نهمین جلسه  از دوره آموزشی طرح توسعه همه جانبه رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی (ECD) با حضور معاون فرهنگی دانشگاه در شهرستان اسلامشهر

دکتر رستمیان، معاون فرهنگی دانشگاه در بیست و نهمین جلسه  از دوره آموزشی طرح توسعه همه جانبه رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی از بیماری پوکی استخوان و مراقبت از مفاصل گفت.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه که سه‌شنبه ۲۶ آذر ۹۸ با حضور داوطلبان سلامت برگزار شد دکتر عبدالرحمن رستمیان، فوق تخصص روماتولوژی و معاون فرهنگی دانشگاه مطالب خود را با نقش سواد سلامت بر کاهش پوکی استخوان و آرتروز و عوامل مؤثر در کاهش پوکی استخوان شروع و برداشتن فعالیت فیزیکی و تغذیه مناسب از عوامل مؤثر در پیشگیری از پوکی استخوان می‌باشند تأکید کرد.
وی لبنیات را به‌عنوان  بهترین منبع کلسیم عنوان کرد و در ادامه در مورد میزان نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی، سن فعال استخوان‌سازی و منابع تأمین ویتامین D3  و مکمل یاری بخصوص در افراد نقص ژنتیکی در ساختن این ماده در بدنشان وجود دارد مطالبی را بیان کرد.
دکتر رستمیان سپس در مورد ضرورت پیاده‌روی و ورزش‌هایی که مانع از پیشرفت مشکلات مفاصل به‌ویژه مفصل زانو می‌شود و درمان‌های دارویی موردنیاز و همچنین سن انجام سنجش تراکم استخوان در مردان و زنان گفت و همچنین مختصری در خصوص تغذیه مناسب و  استفاده نکردن خودسرانه از بعضی داروهای شیمیایی و سنتی صحبت کرد و سخنان خود را با توضیح در مورد تحقیقات کاربردی انجام‌شده در برخی کشورها به‌پایان رساند.
در پایان جلسه معاونت فرهنگی دانشگاه از داوطلبین سلامت، کارشناسان برنامه و جمعی از کارشناسان ستادی درگیر در پروژه ECD با اهدای هدایایی تقدیر کرد.
 
خبر: زینب ایمانی
عکس: یونس بیاتی
 
کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی